storytel-ceo-image

VD har ordet

“Den gemensamma passionen för berättande förenar de två sidorna av vår verksamhet”

storytel-this-is-module

Detta är Storytel

Storytel strävar efter att vara ledande inom digitalt berättande. Med en plattform för både författare och användare vill vi inspirera och underhålla världen genom berättelser och genom att utnyttja den modernaste tekniken på bästa sätt. I dag är Storytel både ett bolag som erbjuder en digital plattform för böcker och en traditionell förlagskoncern, vilket gör att bolaget kan förena de bästa delarna av förlagsverksamhet och distribution. Storytel har sitt huvudkontor i Stockholm. Storytelkoncernen består idag av två affärsområden: Streaming och Publishing.

top-image-2

Det finns inget kraftfullare i världen än en väl berättad historia

Berättelser har förmågan att underhålla, utbilda och informera, och att utmana djupt rotade övertygelser. De kan hjälpa människor att fly sin egen värld. Eller dyka djupare ner i den. De kan motivera människor att göra saker. Eller övertyga dem om att inte göra det. De kan inspirera, engagera och förändra människor som ingen annan kraft i världen. Och det är därför vårt bolag handlar om ljudberättelser, vilket återspeglas i vårt namn.

Nyckeltal 2023

• 2200000 +